AN AVOCADO A DAY…

…KEEPS THE DOCTOR AWAY

Tiesitkö, että superhedelmä (kyllä, se on hedelmä eikä vihannes!) avokado sisältää 14 mineraalia, 18 välttämättömää aminohappoa, proteiinia, kuitua, karotenoideja, omega-3 ja B-, C-, E- ja K-vitamiinia? Lisäksi se sisältää paljon tyydyttymättömiä rasvoja, jotka ovat hyväksi sydämelle. Avokado vähentää myös nälän tunnetta, poistaa makenhimoa ja saa sinut syömään vähemmän.

Mutta parasta avokadossa on kuitenkin sen maku ja se, että sitä voi syödä niin monella eri tavalla. Tässä meidän kolme vinkkiä:

  1. Muussattuna paahtoleivän päällä sitruunan, suolan ja chilihiutaleiden kanssa.
  2. Avocado tekee vihreästä smoothiesta vähän kermaisempaa. (Vinkki: Pidä aina jäädytettyä, viipaloitua avokadoa pakastimessa, niin sinun ei tarvitse käyttää kokonaista avokadoa kerralla).
  3. Nopea ja herkullinen lounas / illallinen: haudutettu kananmuna viipaloidun avokadon, lohen, ruohosipulin ja sitruunan kanssa.

MUITA AVOKADO-vinkkejä

Jos haluat nopeuttaa avokadon kypsymistä, laita se ruskeaan paperipussiin omenan kanssa ja säilytä huoneenlämmössä.

Tiesitkö, että sinun kannattaisi aina kuoria avokado sillä hedelmäliha on ravitsevinta lähimpänä kuorta?

Haluatko välttää raa’an avokadon avaamista? Painele sitä vähän, täydellinen avokado on hieman pehmeä ja antaa vähän periksi kun sitä painelee.